- Premiéra: Opel prináša do segmentu SUV nižšej strednej triedy výkon radu GSe
- Dynamická kombinácia: výkon športového automobilu a k tomu trakcia elektrického pohonu AWD a štýl SUV
- Jedinečnosť: špeciálna kalibrácia riadenia, pružiny a tlmiče vyhradené pre rad GSe
- Štýl GSe: 19-palcové kolesá inšpirované modelom Manta GSe a unikátny difúzor
V stopách modelov Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe nasleduje v tesnom závese ďalší dynamický model automobilky Opel, pochádzajúci z radov jej novej podznačky elektrifikovaných vozidiel: Opel Grandland GSe.
Vo vysokovýkonných vozidlách typu SUV sa tempo športových automobilov spája so všestrannosťou a štýlom. Ponúkajú dynamickú jazdu i skvelú trakciu vďaka pohonu všetkých kolies a pre vodičov sú veľmi atraktívne. V súčasnosti ich najčastejšie nájdeme v segmente prémiových vozidiel, no s príchodom modelu Opel Grandland GSe sa športové SUV čoskoro predstaví aj v obľúbenom segmente C (nižšia stredná trieda).
„Nový Opel Grandland GSe je výnimočne dynamický, zdatný a štýlový. Sme presvedčení o tom, že pritiahne zákazníkov, ktorí od svojho SUV požadujú nielen elektrifikáciu, ale aj športový štýl jazdy,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Opel Florian Huettl.
Nový Grandland GSe využíva kombináciu preplňovaného 1,6-litrového zážihového motora a dvoch elektromotorov (po jednom na každej náprave), ktoré spoločne dosahujú mohutný systémový výkon až 221 kW/300 k (predbežná vážená hodnota kombinovanej spotreby paliva podľa postupu WLTP1: 1,3 l/100 km; emisie CO2: 29 – 31 g/km). Grandland GSe sa vďaka svojmu plug-in hybridnému pohonu môže pochváliť stálym elektrickým pohonom všetkých kolies, optimálnou trakciou a prvotriednym rozjazdom z miesta. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne ako správny športiak za 6,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 235 km/h (pri jazde na elektrinu 135 km/h).
Predpoklady pre obzvlášť dynamický a zábavný charakter jazdy spočívajú v prípade modelu Opel Grandland GSe, podobne ako u jeho súrodencov Astra GSe, v jeho unikátnej kalibrácii zavesenia kolies a riadenia. Toto najšportovejšie SUV značky Opel, so vzperami McPherson vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou, používa tuhšie pružiny a tlmiče s technológiou frekvenčne selektívneho tlmenia KONI FSD, ktorá umožňuje nastaviť rôzne charakteristiky tlmenia z hľadiska ovládateľnosti a komfortu. Vďaka tomu reaguje Grandland GSe okamžite a predvídateľným spôsobom na každý vstup vodiča a zároveň si pri brzdení, v zákrutách i na diaľnici zachováva stabilitu, ktorá je pre značku Opel typická.
Odvážny a čistý vonkajší dizajn modelu Grandland s maskou Opel Vizor ako tvárou značky dodatočne vylepšujú štýlové motívy charakteristické pre rad GSe: 19-palcové disky z ľahkej zliatiny inšpirované oceneným konceptom Manta GSe, unikátny zadný difúzor a znak GSe na dverách batožinového priestoru. Ďalší prvok, ktorým sa Grandland GSe odlišuje, predstavuje kapota čiernej farby, dostupná za príplatok. Vnútri nájdeme ešte jeden príklad vynikajúcej kvality značky Opel v oblasti konštrukcie sedadiel, a to športové predné sedadlá čalúnené materiálom Alcantara, ktoré certifikovala organizácia AGR. Vodič modelu Grandland GSe a jeho spolujazdec si v týchto výnimočne ergonomických sedadlách vychutnajú dynamickú jazdu, pričom ich chrbtici sa dostane zvýšeného pohodlia a opory.
1Uvedené predbežné hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 sú v súlade s homologizáciou podľa postupu WLTP (nariadenie EÚ 2017/948). Od 1. septembra 2018 sa typové schválenie nových vozidiel vykonáva na základe celosvetovo harmonizovaného skúšobného postupu pre ľahké vozidlá (WLTP), čo je nový, realistickejší skúšobný postup merania spotreby paliva a emisií CO2. Postup WLTP v plnej miere nahrádza nový európsky jazdný cyklus (NEDC), t. j. predtým používaný skúšobný postup. V dôsledku realistickejších skúšobných podmienok sú hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 namerané pri postupe WLTP v mnohých prípadoch vyššie než hodnoty namerané pri postupe NEDC. Hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 sa môžu líšiť v závislosti od konkrétneho vybavenia, doplnkov či veľkosti pneumatík.